A Nordtelekom kiváló minőségű, 24 órában non-stop felügyelt, szélessávú internet hálózati hozzáférési szolgáltatást nyújt. Az előfizetőinket elsősorban a saját tulajdonú, privát menedzselt hálózatunkra kapcsoljuk, amely már Budapest, Győr, Tatabánya és Dunaújváros legtöbb részén elérhető. Hálózatunk vegyes rendszerű, tehát rézvezetékes, mikrohullámú és optikai technológiákat is alkalmazunk a legjobb minőség, és maximális sávszélesség biztosítása érdekében. Távközlési partnereink (T-com, Invitel) hálózatán keresztül az ország nagy részén vezetékes szolgáltatást, egyéb távoli vidékeken akár kétirányú műholdas internet szolgáltatást tudunk nyújtani.
Szakértelem és minőség
A Nordtelekom-nál egy folyamatosan felügyelt, nagy sávszélességű IP hálózatra kapcsolódnak az ügyfelek. A nap 24 órájában a Nordtelekom belső számítógépes minőségbiztosítási rendszerével ellenőrzi a minőségi paramétereket. A Nordtelekom által kidolgozott elektronikus minőségellenőrzési rendszer (eQCS), valamint a heti 7 napon 24 órás elektronikus hibaelhárító szolgáltatás garancia arra, hogy sok ezer ügyfelünknek, így Önnek is folyamatos internet elérése legyen otthonában, vagy irodájában.
A Nordtelekom megbízható, kiváló színvonalú szolgáltatást nyújt:
- non-stop 24 órás állandó megbízható internet kapcsolat,
- garantált minimális sávszélesség,
- 24/7/365 elektronikus felügyelet,
- telefonos ügyfélszolgálat magyar és angol nyelven is,
- rugalmasan válaszható sávszélességek,
- egyszerű fix havi díj, forgalmi díjak nélkül.
Akciós ajánlatunk
Internetezzen már 1665 Ft-tól, sőt most ingyenes helyszíni internet beállítást, IP Securty (vírus és spam szűrés) csomagot, valamint 5 db e-mail címet és 100 MB webtárhelyet is biztosítunk. Rendelje meg 2024. október 15.-ig a szolgáltatást!
- Szélessávú internet kapcsolat havi 1665 Ft-tól!
- Ingyen helyszíni internet és e-mail beállítás (Budapesten és az ország egyes területein)
- IP Securty (vírus és spam szűrés) csomag
- 5 db e-mail cím
- 100 MB webtárhely
Szolgáltató váltás (ISP váltás)
Ha Önnek működő ADSL előfizetése van egy másik szolgáltatónál, és ott nincs érvényes hűség nyilatkozata, akkor un. „szolgáltató váltással” a Nordtelekom ügyfelévé válhat. A korábbi internet szolgáltatónál a felmondásban mindenképpen jelezze, hogy a lemondás szolgáltató váltással történik! Különben megeshet, hogy az ADSL vonalat leszerelik, és 3 hónapig csak jelentősen magasabb költségek mellett köthet újra szerződést.
Szolgáltató váltás esetén nincs bekötési díj, vagy egyéb egyszeri díj. A havidíj jellemzően az új előfizetőknek nyújtott akciós áraknál kicsivel magasabb, a konkrét árat az egyes csomagok leírásánál találja. A hűségnyilatkozat lejárta után listaáras havidíj fizetendő.
Az e-számla
Magyaországon elsők között vezette be a Nordtelekom az un. e-számla lehetőségét, amellyel jelentősen csökkentette a papírfogyasztást, és a számlák kiszállítása sem terheli feleslegesen környezetünket. A szolgáltatásokról cégünk elektronikus számlát bocsájt ki (e-számla), amelyet Ön kizárólag banki átutalással egyenlíthet ki. A Nordtelekom pénzt nem von le a bankszámláról! Önnek kell átutalási megbízást adnia a bankjának. Az e-számlát az Ön által meghatározott e-mail címére küldjük. Ha ez az e-mail cím nem fogadja a leveleket (a Nordtelekom-nak fel nem róható ok miatt, pl. a postaláda megtelt vagy egyéb ok), az ebből eredő károkért a Nordtelekom nem vállal felelősséget.
Az e-számlát ne egyenlítse ki a Nordtelekom bankjának pénztárába történő befizetéssel, mert ennek költségét Önre kell hárítsuk. Javasoljuk, hogy „rendszeres átutalási megbízást” adjon bankjának, így az Ön bankja mindig, a hónap adott napján átutalja a fix havidíjat. Az átutalás megjegyzés részében mindig tüntesse fel az ügyfélazonosítót, különben nem tudjuk befizetését beazonosítani.
Az e-számla teszi lehetővé, hogy az adminisztrációt megkönnyítsük, és ezáltal az Ön költségeit alacsonyan tarthassuk. Ezért, amennyiben hagyományos „sárga csekken” kívánja a havidíjat fizetni, akkor havi 190 Ft+áfát, azaz 228 Ft-ot számlázunk ki.
Az ADSL szolgáltatás minőségét és az Előfizető által elérhető sebességet befolyásoló tényezők
Mivel az ADSL szolgáltatással elérhető sebesség nagymértékben függ az adott Szolgáltatás Hozzáférési Pontra (SZHP) jellemző műszaki paraméterektől, és e paraméterek csak a szolgáltatás megkezdése után mérhetők le pontosan, ezért az alábbiakban összefoglaljuk a sebességet befolyásoló műszaki tényezőket (II. pont). Mindemellett ismertetjük azokat a műszaki tényezőket is, amelyek -- az internet hálózat általános jellemzőiből következően – befolyásolják az egy adott hálózatszakaszon elérhető sebességet (III. pont).
I. Meghatározások
ADSL Modem: A felhasználó számítógépének, vagy számítógép-hálózatának az internetre történő csatlakozását lehetővé tevő eszköz.
DSLAM (Digital Subsriber Line Access Multiplexer): egy olyan a távközlési alaphálózatban a szolgáltatói oldalon helyet foglaló eszköz, mely összegyűjti a vezetékes telefonvonalakra illesztett ADSL-modemektől érkező adatcsomagokat, és továbbítja azokat az alaphálózati szolgáltató további adatkezelő berendezéseihez. Egy-egy DSLAM több előfizető ADSL modemjének kezelésére képes.
SZHP (Szolgáltatás Hozzáférési Pont): Az előfizető birtokában levő érpárra illesztett jelelosztón (splitteren) megtalálható RJ-45 szabványú illesztő pont, amely ponttól az ADSL jel továbbvitele és esetleges elosztása az előfizető feladata. Azon előfizetők esetében, akik az internet-szolgáltató tulajdonában levő és/vagy felügyelete alatt álló ADSL-Modemmel vagy más – ADSL-Modemet is tartalmazó - integrált eszközzel rendelkeznek, az SZHP ezen eszköz kimeneti pontja(i)
Internet forgalom kicserélő-központ (IX): Az előfizető internet-szolgáltatójától a többi magyarországi internet-szolgáltató által üzemeltetett szerverek felé irányuló forgalom irányító és továbbító központja.
Alaphálózat: Az internet szolgáltatás nyújtásához szükséges távközlési infrastruktúra, amelynek határa az alaphálózati szolgáltató hálózatának határa.
Minimum (garantált) sebesség: Az internet-szolgáltató által meghatározott, az alaphálózati szolgáltató hálózatára vonatkozó, az internet-szolgáltató által minden körülmények között vállalt le- illetve fel-töltési sebesség. A sebesség konkrét értéke a díjcsomagok adatainál kerül meghatározásra és közlésre.
II. Az alaphálózat jellemzőitől függő tényezők
1.Az SZHP és a DSLAM közötti fizikai távolság
Ez a távolság semmiképpen nem azonos az SZHP és az adott internet-előfizetőt kiszolgáló telefonközpont között légvonalban mért távolsággal, mivel a távközlési alaphálózat kábeleinek elhelyezkedését számos törvényi és műszaki feltétel befolyásolja. Ebből eredően a távközlési alaphálózat fizikai hálózati topológiáját csak e hálózat üzemeltetője ismeri, így az SZHP és a DSLAM közötti valóságos fizikai távolságot is csak ő képes meghatározni
A fizikai távolság és az elméletileg elérhető maximális sebesség összefüggését az alábbi táblázat tartalmazza:
Elméleti sebesség... Távolság ....... Szabvány
1 Megabit .......... 6700 méter ..... ADSL
2 megabit .......... 4800 méter ..... ADSL
4 megabit ......... 3900 méter ..... ADSL
8 megabit ......... 2700 méter ..... ADSL
18 megabit ........ 1900 méter ..... ADSL2+
2.Az előfizetői hurok kábeleinek minősége
A DSLAM és az SZHP közötti kábel-érpár (előfizetői hurok) minősége (az érpár átmérője, valamint az adott érpárra jellemző hurokellenállás mértéke) is nagyban befolyásolja az adott SZHP-n elérhető sebességet. A sebesség konkrét értéke az ADS-Modem hálózatra kapcsolódásakor a DSLAM-mal való szinkronizálási folyamat során határozódik meg. Ezen szinkronizálási folyamat végeredménye az a legnagyobb sebesség, amely képes a szabványoknak megfelelő hibaarányú stabil kapcsolat fenntartására.
3.Az egy DSLAM-ra kötött előfizetők száma
Egy DSLAM teljes adatátviteli kapacitása az eszköz típusától és kihasználtságától függ. Ez a kapacitás az adott DSLAM-ba bekötött és éppen aktív felhasználók között oly módon oszlik meg, hogy egyetlen felhasználó sem tudja túllépni az előfizetésében meghatározott maximális sebességet, de a DSLAM kihasználtságából eredően elméletileg megtörténhet az, hogy egy adott pillanatban kapacitáshiány miatt csökken az adott SZHP sebessége.
4.Az adott DSLAM és az IX közötti összeköttetés sávszélessége
Az itt fellépő sávszélesség hiány elméletileg korlátozhatja a felhasználó által elérhető maximális sebességet.
III. Egy adott internet-szolgáltatás elérési sebességét befolyásoló tényezők
Mivel az internet hálózatok sokaságából épül fel, így egy tetszőleges helyen levő internet szolgáltatás (webszerver) elérési sebességét semmilyen módon nem lehet meghatározni. Ez a sebesség számos tényezőtől függ, amelyek közül a legfontosabbak:
- A felhasználó saját internet-szolgáltatójának hálózatát aktívan használó előfizetők lekötött sávszélesség mértéke
- Magyarországi internet-szolgáltatás elérése esetén: a felhasználó saját internet-szolgáltatója és a magyarországi IX közötti összeköttetést éppen használók által elhasznált sávszélesség mértéke
- Külföldi internet-szolgáltatás elérése esetén: a felhasználó saját internet-szolgáltatójának rendelkezésére álló külföldi sávszélesség értéke és az adott összeköttetést aktívan használó előfizetők által lekötött sávszélesség mértéke.
- A felhasználó által elérni kíván internet-szolgáltatást, az internet gerinchálózatba bekötő összeköttetés sávszélessége. Ez a sávszélesség adat jelentősen befolyásolhatja az adott szolgáltatás elérési sebességét. Ugyanis: amennyiben az adott szolgáltatást kiszolgáló összeköttetés sebessége például 4 Mbit/másodperc (amelyen egyébként az adott szerver összes aktív felhasználója osztozik), akkor ennél nagyobb sebesség elérésére senki nem képes
IV. Az előfizető rendelkezésére álló sebesség mérésének módja
A sebességmérésre szolgáló tesztszerver az alaphálózati szolgáltató hálózatán belül, található. Ez által a mért sebesség az alaphálózati szolgáltató által biztosított hozzáférés minőségét és az alaphálózati szolgáltató hálózatának terheltségét mutatja, függetlenül az Internet pillanatnyi terhelésétől. Ez a lehetőség csak azon előfizetők számára áll rendel-kezésre, akiknél az alaphálózati szolgáltató a Magyar Telekom NyRt. vagy az Invitel Zrt.
1.A mérés módja azon előfizetők esetében, ahol az alaphálózati szolgáltató a Magyar Telekom NyRt:
A tesztszerver eléréséhez az alábbi paraméterekkel kell ADSL kapcsolatot létesíteni:
Felhasználónév: adsl@test
Jelszó: test
A tesztalkalmazást az internet böngésző segítségével lehet elindítani. A cím mezőbe az alkalmazás IP címét a következő módon kell beírni: http://192.168.9.1
A mérés menete:
A menüből az „ADSL sebességteszt" menüpontra kell kattintani
A legördülő menüből, ki kell választani, hogy letöltési sebességét mekkora adatcsomagon szeretné tesztelni, ha nagyobb méretet választ, pontosabb eredményt kap.
1.A "Teszt indítása" gombra kattintva elindul a mérés. Kérjük, hogy a folyamatot ne szakítsa meg, várja végig a letöltést.
A letöltést követően a tesztelheti az első lépésben kiválasztott adatcsomag feltöltési sebességét ez esetben is a „Teszt indítása” gombbal indítható a teszt második része.
A mérés vége után a teszteredmények egy táblázatban jelennek meg.
2.A mérés módja azon előfizetők esetében, ahol az alaphálózati szolgáltató az Invitel ZRt:
A mérés az http://helpdesk.invitel.hu/speed/meres.html oldalon megtalálható „Mérés ADSL / Béreltvonal” menüpontra történő kattintással indul. A mérés egyfázisú és nem paraméterezhető. Eredményét egy összefoglaló táblázat mutatja meg.
V. Az előfizető rendelkezésére álló sebesség garanciái
1.Az alaphálózati-szolgáltató hálózatára sebesség garanciái
A szolgáltatás legkisebb elfogadható sebessége a díjcsomagnál megadott minimum (garantált) sebesség érték, a legnagyobb sebesség pedig a díjcsomagnál meghatározott maximális sebesség érték.
2.Az alaphálózati szolgáltató hálózatának határától az előfizető által elérni kívánt internet-szolgáltatásig terjedő szakaszra
Az alaphálózati szolgáltató hálózatának határától az adott internet szolgáltatás szerveréig felépülő összeköttetés minősége és egyéb jellemzői – és ebből következően a sebességcsökkenésének mértéke – az internet hálózati alapjellemzőiből következően a jelenlegi technológiai viszonyok mellett nem meghatározhatóak.
VI. A sebességmérés és a mért sebességgel kapcsolatos reklamáció módja
Az internet-szolgáltató a szolgáltatás sebességét csak az alaphálózati szolgáltató hálózatára és csak a díjcsomagnál meghatározott garantált sebesség határig tudja szavatolni. Sebességgel kapcsolatos panasz benyújtása kizárólag a tesztszerver segítségével lefolytatott mérésekről készített statisztika egyedi azonosítójának megadása esetén érvényes.
1.Az előfizető által mért sebesség állandóságával kapcsolatos igény elutasítása
Mivel az előfizető által ténylegesen elérhető sebesség a III. pontban leírt körülmények összességéből, valamint az internet-technológia általános természetéből következően folyamatosan változik, ezért az előfizető által választott díjcsomag maximális sebessége és az egy adott pillanatban elért sebesség közötti állandó viszonyszám, vagy a sebességeltérés állandó mértéke nem határozható meg.
2.Eljárás a minimum (garantált) sebességnél alacsonyabb sebesség adat esetén
Abban az esetben a tesztszerver segítségével mért le- vagy feltöltési sebesség legalább három alkalommal nem éri el a díjcsomagban meghatározott garantált (minimum) sebességértéket (egy-egy mérés között legalább 10 percnek el kell telnie) és a Szolgáltató a II. pontban leírtak miatt nem képes a hibát elhárítani, akkor a Szolgáltató köteles olyan díjcsomagot felajánlani az Előfizetőnek, melynek minőségi mutatóit képes teljesíteni. Az esetleges időtartam-vállalás ideje alatt Előfizető köteles a felajánlott díjcsomagot elfogadni.
A Nordtelekom szélessávú internet szolgáltatása, mint minden más ADSL szolgáltatás, nem dedikált internet-hozzáférést biztosít. Az előfizetőt az internet-szolgáltató hálózatával összekötő hozzáférési szolgáltatás minimális és maximális átviteli sebessége a lejjebb található táblázatokban olvasható. Az egyes internettartalmak elérhetőségét, letöltési sebességét a Nordtelekom-tól független tényezők is befolyásolják, így a megadott átviteli sebesség értékek kizárólag a Nordtelekom saját hálózata és az előfizető között garantáltak. A Nordtelekom folyamatosan fejleszti nemzetközi és hazai hálózati kapacitásait, s arra törekszik, hogy az előfizetők dinamikus sávszélesség-igényeit optimálisan kiszolgálja. A hozzáféréshez számítógép csatlakoztatható, az üzleti, vagy háztartáson kívüli LAN hálózaton történő megosztás, illetve szerverüzemeltetés nem megengedett. A szolgáltatáscsomagban kínált webtárhelyhez önálló domain név nem kapcsolható. A szolgáltatáshoz fix IP cím külön igényelhető.
A szolgáltatás hozzáférési pont az ügyfélhez kiépített kábel RJ45 csatlakozójú 100BaseT Ethernet interfésze vagy a telepített ADSL modem interfésze.
Fontos információk:
- Internet szolgáltatásaink igénybe vétele akkor lehetséges, ha a telepítési hely a Nordtelekom, a T-com, vagy az Invitel lefedettségi területén található.
- A szolgáltatásokról elektronikus számlát bocsájtunk ki (e-számla), amelyet Ön banki átutalással egyenlít ki. Nem a Nordtelekom vonja le az összeget a bankszámláról! Önnek kell átutalási megbízást adnia a bankjának.
Általában a minimális hardver feltételek:
- Pentium III, vagy annál nagyobb teljesítményű processzor
- 256 MB RAM (ajánlott legalább 512 MB)
- Merevlemez (az operációs rendszer és a böngésző mellett legalább 500 MB szabad terület)
- monitorvezérlő
- Ethernet interfész kártya 100BaseT csatlakozással (10Mbit/s), vagy ADSL modem
- CD meghajtó
- Minimális szoftver feltételek: Windows XP, vagy újabb operációs rendszer. Más operációs rendszerek, illetve hardver platformok is használhatóak, amennyiben azokhoz az előfizető maga beszerzi, telepíti és beállítja a szükséges szoftvereket.
Postaláda tárhely bővítése: 500 Ft/MB/hó + áfa
További e-mail címek: 500 Ft/db/hó + áfa
További tárhely: 500 Ft/MB/hó + áfa
Fix IP cím a szolgáltatáshoz: 4 990 Ft/IPcím/hó + áfa
Egyéb szolgáltatásaink igénybevételéről kérjük, érdeklődjön az elérhetőségeinken.